S' saknar tiden som var

Förlåt för den dåliga uppdateringen av oss båda. Men vi har inte hunnit direkt, igår var vi hos Mandas farmor och farfar och vi kom hem vid 3 på natten.
Idag har vi faktiskt inte gjort så mycket, jag har försökt att städa upp mitt rum, men det enda jag har gjort är att sätta på en enda tvätt och vattnat blommorna.
Bästis gjorde mat till oss och vi satte oss framför tv:n och tittade på Gossip Girl som hon fortfarande gör, men jag tröttnade och ska försöka få krafter för att kunna städa undan.
I veckan ska jag även till läkaren, för jag har fått problem med min rygg, jag kan knappt böja mig ner eller någonting.
Och jag som är så jäkla smart ramlade igår på en sten när vi badade och smällde självklart till ryggen :(

Sillvik bilderna kommer antagligen i nästa inlägg, för jag orkar inte fixa det nu så manda får göra det :)

Jag satt och funderade nu också, jag saknar de tider jag hade för kanske ett år sedan, då jag hade allting.. Fotbollen, ridningen och alla underbara vänner.
Men tack vare min skada i knät så var jag tvungen att sluta i fotboll och bara ha kvar ridningen och alla underbara vänner.
För er som inte vet om detta så fick jag en skada i januari förra året, jag orkade inte direkt kolla upp det utan fortsatte att träna, men mitt knä svullnade bara upp efter varje gång, så jag bestämde mig för att kolla upp det.
Jag fick reda på att jag hade muskelförminskning i mitt knä och även broskbildning. Muskeln hade alltså blivit kortare i knät som jag känner, för jag kan varken sträcka ut mitt knä helt eller sitta allt för länge, för då känner man muskeln dra ihop sig.. Broskbildning har jag ingen aning om vad det är men det var inte tillräckligt stort för att kunna göra något åt det. Jag frågade min läkare om det kommer bli bättre med åren men jag fick bara svaret att jag kommer ha det hela livet.
Jag fick gå på sjukgymnast men slutade efter cirka 4 månader för jag inte kände någon skillnad.
Så nu efter ett och ett halvt år går jag här utan fotbollen som jag har spelat sen jag var liten, och jag kan bara hålla på med ridningen.

/ Säändr


Kommentarer:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för oss)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0