s' operationen



ja då tänkte jag berätta om operationen..
jag och pappa kom dit vid ungefär kvart i 1, fick svara på lite frågor via en data.. sen var det dags att gå upp och vänta i cirka 15 min.
när jag väl kom in fick jag en säng och sjukhus kläder, så det var bara att byta om.. Fick vänta yttligare ett tag innan de började prata med mig om vad som skulle hända osv..
En sjuksköterska (som var jättetrevlig) tog ett blodprov på mig i armvecket som jag började må illa av (gillar inte nålar) men hon tog det lugnt så det gick rätt bra.. efter det orkade jag inte mer (har lite svårt när andra spyr när man själv ska opereras, som en patient gjorde då..) så jag fick lite ångest och några tårar kom..
Men iaf sen kördes jag till ett annat rum där de berättade vad som skulle hända, en annan sjuksköterska började tvätta mitt knä.. Efter ett tag kom min narkosläkare som körde mig till operationsavdelningen, där han berättade mer om vad som hände och vi skämtade lite så jag kände mig lugn.
han gav mig dropp och jag kände snabbt att jag började bli lite snurrig, men han kunde dock inte söva ner mig för att det skulle komma en annan narkosläkare.. Tillslut kom han också, han presenterade sig för mig och sen fick jag lyssna på musik sen minns jag inte så mycket därifrån..
Jag vaknar upp i ett nytt rum, säger till en sjuksköterska att jag vill att pappa ska komma dit, men det fick han inte (för innan så sa en annan trevlig sjuksköterska att pappa kunde få träffa mig när jag vaknade upp men icke sa nicke!).. dock var jag väldigt trött så orkade inte tjata mer.. när jag hade vaknat till lite började jag skaka, eftersom narkosen höll på att försvinna, så jag fick massa filtar osv.. Sen fick jag vänta ett bra tag innan någon körde mig till min sal.. När jag väl var där inne så fick jag prata lite med läkaren och hon visade mig bilder på skadan..sen fick jag äta lite, sen var det då dags att resa mig upp. Jag satte mig upp ganska snabbt, kände ingen yrsel eller något. fick resa mig upp och vipps var jag på benen :)
Så efter det fick jag åka hem, jag åkte hem vid 5 tiden..
Då var pappa hungrig så vi stannade på Donken och käkade..

Idag känner jag att jag har ont då och då, men då är det bara att ta mina tabletter så blir det bättre sen :) Just nu käkar jag Panodil och Voltaren T :)

Aja hoppas att detta inlägg förklarar en del, för kommer inte ihåg mer än så faktiskt!

Nu ska jag soova, godnatt på er!

/ säändr

Kommentarer:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för oss)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0