s' en riktigt glad sandra!

Ni som har läst vår blogg vet ju säkert att jag har opererat mitt knä och fått massa övningar som jag ska göra osv. Blodprover, sjukgymnast, vårdcentral ah ni fattar säkert.
Men idag skulle jag till sjukgymnasten för att se hur mitt knä har byggt upp sig efter alla övningar jag har gjort. Först pratade vi om hur allting har gått, hur det känns osv. Jag pratade om att jag har börjat gymma och det känns bra.
Hon började titta på mitt knä och jag kan faktiskt erkänna att jag var lite nervös (för att jag inte orkar med mer övningar osv..).
Sedan började hon även mäta mina vader och knän. Hon mätte på 4 olika ställen, vaderna var exakt lika som var riktigt bra. Sedan började hon då mäta uppe vid knäna på tre olika ställena, det första stället skiljde en halv cm, det andra stället skiljde 1 cm och den sista skiljde en halv cm.. Där tänkte jag nej, nu måste jag få börja om på nytt, för min sjukgymnast tittade lite konstigt i början..
Men sedan sa hon till mig att detta var ett bra mått och att det ser ut som det ska. Hon gav mig några råd om vad jag helst inte ska göra på några veckor (för mitt knä var lite lite svullet högst upp). Men jag kan fortsätta gymma som vanligt och jag kan smått börja vara med på idrottslektionerna.
Resultatet blev att jag inte behöver gå till sjukgymnasten mer, mitt knä har blivit bra, jag kan göra i stort sätt vad jag vill nu. Springa, gymma hur mycket jag vill ja allt som jag inte har kunnat göra på många månader!
Så nu behöver jag inga mer övningar, gå till vårdcentral, ta blodprover pga. knät!
Det känns riktigt bra att få "leva" ett normalt liv igen, när jag inte fick träna så var jag jätte rastlös, men nu j*vlar blir det verkligen att träna, haha!
Åh jag är så glad! :D
/ säändr

Kommentarer:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för oss)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0