s' angående läkaren

ja nu ska jag då berätta om varför jag åkte till vårdcentralen för någon vecka sedan..
för några veckor sedan skulle skulle jag resa mig upp, när jag stod upp så kände jag mig alldeles yr och konstig. så manda satte mig ner och då började jag skaka och jag var helt borta. men jag var inte borta så länge och jag kunde fortfarande se, fast jag var inte medveten om vad som hände med mig..
så jag tänkte att det kunde vara blodtrycksfall, för ibland kan det ju hända. jag tänkte inte mer på det, men för kanske en vecka sedan så var jag hemma hos manda. så skulle jag resa mig upp och ge henne en kram & kände mig lika snurrig/yr igen så jag höll om henne längre och hon märkte ju att något var fel men trodde att jag skojade. jag kommer inte ihåg något mer efter detta, men manda har berättat.. hon har tydligen satt mig ner på golvet och då har jag fått en sådan "kramp" så jag lägger mig ner på golvet och börjar skaka.. hon försöker att väcka mig, pratar med mig & smäller till mig men jag vaknar inte utav det! men efter fem-tio minuter vaknar jag till och jag kommer inte ihåg någonting. och tro mig det är riktigt läskigt!
så jag bestämde mig för att åka till vårdcentralen för att kolla vad det är, så jag tog med mig manda dit.
vi berättade för läkaren hur det var och hon trodde först att jag hade epilepsi, men jag hade inte tillräckligt med symtom för det!
men läkaren gav sig inte, utan ville veta var det är för något, så hon började undersöka hela mig som till exempel titta reflexerna, titta ögonen/munnen/öronen, ta puls, balans och blodtryck och lite mer saker. allt var hur normalt som helst fast jag hade lite lågt blodtryck, men inte alls mycket..
så hon hittade ju ingenting där, så hon bad mig ta ett blodprov, fick gå in i en annan sal och tog då ett blodprov.. fick svar att allt såg normalt ut där också! läkaren bad mig då göra ett EKG, så ja det fick jag ju göra då.. fick massa sladdar och skit på mig, men allt såg normalt ut där också. så de hittade ingenting på mig..
men så pratade jag & läkaren och hon bestämde att jag skulle till neurologen för att titta på hjärnan.. men när det vet jag faktiskt inte ännu.. men jag hoppas att det är bra där också, men jag vill ändå veta vad som orsakar att jag bara ramlar ihop och skakar!
hum känns som att det alltid händer mig något, om det inte är blodprover så är det sjukgymnast, om det inte är det så är det sjukhuset! :(
aja nu fick ni iaf veta :)
/ säändr

Kommentarer:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för oss)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0