s' Dag 3: Mina föräldrar

Min mamma heter Annica och jobbar med något inom ekonomin. Hon vill alltid ha det rent och snyggt runt omkring sig (en pedant rent ut sagt) och blir galen om man har lagt en tidning där den inte ska vara..

I alla mina år har mamma vart galen i tomtar, när det är jul så ska hon försöka få in så mycket tomtar som möjligt i vår lägenhet..
Ibland händer det att jag och mamma blir sura på varandra, men annars är hon är väldigt ödmjuk person som har alltid hjälpt ungdomar och vårt hus har alltid varit öppen för den som har behövt det. Mamma är den personen som man alltid kan prata med oavsett vad det än är och hon har väldigt många hemligheter som jag och mina syskon har berättat för henne.
Min pappa heter Janne och i hela mitt liv har han jobbat som fastighetsskötare men nu för en månad sedan har han blivit någon slags tjänsteman.
Pappa kan bli väldigt arg, men han är alltid rättvis mot alla. Pappa har alltid varit en sportnörd och det är nog ifrån honom jag har fått mitt fotbolls intresse, för när jag var liten var han fotbolls domare och jag fick följa med nästan varenda gång och jag tyckte det var så coolt att min pappa var domare.
Jag och pappa har nog aldrig bråkat, vi kan bli sura på varandra men går över efter 5 minuter, förutom när jag blir arg på honom när jag övningskör.. Min pappa kan ibland vara lite pinsam men vilka pappor är inte det egentligen? Men pappas stora intresse är retas!!
Mina föräldrar skiljde sig när jag var 3 år, vi flyttade från ett hus långt ifrån Göteborg till två lägenheter här.
/ säändr

Kommentarer:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för oss)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0