S' självförtroende, något väldigt svårt.

Sjävlförtroende är det inte så många som har faktiskt. Det är inte många av mina vänner som har det. Jag har verkligen inget bra självförtroende men jag jobabr på det väldigt mycket. För varför ska man inte ha bra självförtroende? Det jag menar nu är att man ska vara nöjd över sig själv, klä sig som man vill, sminka och ha håret som man vill. Det är speciellt tjejer som tänker "nej men jag måste sminka mig för annars är jag ful eller ser äcklig ut". Men när man väl sminkar sig får man tårar i ögonen för att man ser sig själv som den fulaste i världen och allt sånt där.
Tyck inte det, alla är fina på sitt sätt, inte den man försöker vara för att kunna "passa" in. Vänner tycker om dig för den du är , inte någon du försöker vara eller likna. De accepterar dig för så som du vill se ut även om du inte tror det. Och de som kommenterar att du är ful utan smink är ingenting att ha, eller för att de är avundsjuka på hur jävla fin du är utan smink!
Jag har även stött på killar som har dåligt självförtroende, vissa tjejer klämmer alltid ut en kommentar som "kolla hur snygg han är, fyfan hans hår m.m" men vadå? Tror ni inte att killar klär sig fint, fixar håret för att inte visa sitt riktiga jag? Nu är det kanske inte så att alla killar gör så för det, men de flesta jag har pratat med har gjort det för att de har dåligt självförtroende.
Nu säger inte jag heller att ni ska ha världens toppsjälvförtroende, för de har ingen. Men va nöjda över er själva, det finns inget fel.

Det som jag gjorde var för att fixa mitt självförtroende lite mer var att titta mig själv i spegeln 1 minut varje dag utan att kolla bort och intala mig själv "fan jag ser kanske inte ser så dum ut ändå", när jag hade fått in det satte jag mig längre tid framför spegeln och bara glodde in. Visst det kanske låter fjantigt men det hjälpte jävligt mycket för nu vågar jag gå inne i stan osminkad med sköna kläder som jag tycker om utan att skämmas.

Så alla där ute, se på er ni ser inte så dumma och fula ut som ni tror!

/ säändr

Kommentarer:
Skrivet av C, LIndblooom

<333

DATUM: 2009-08-26 | TID: 19:05:40
Skrivet av Emelie ♥

bra skrivet gumman! Vi ses imorgon ♥

DATUM: 2009-08-26 | TID: 21:31:07



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för oss)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0